Skoči na glavno vsebino

Cilji in načela predšolske vzgoje

Splošni cilji predšolske vzgoje v vrtcu (4. člen Zakona o vrtcih):

  • razvijanje sposobnosti razumevanja in sprejemanja sebe in drugih,
  • razvijanje sposobnosti za dogovarjanje, upoštevanje različnosti in sodelovanje v skupinah,
  • razvijanje sposobnosti prepoznavanja čustev in spodbujanje čustvenega doživljanja in izražanja,
  • negovanje radovednosti, raziskovalnega duha, domišljije in intuicije ter razvijanje neodvisnega mišljenja,
  • spodbujanje jezikovnega razvoja za učinkovito in ustvarjalno uporabo govora, kasneje pa tudi branja in pisanja,
  • spodbujanje doživljanja umetniških del in umetniškega izražanja,
  • posredovanje znanj z različnih področij znanosti in iz vsakodnevnega življenja,
  • spodbujanje telesnega in gibalnega razvoja in
  • razvijanje samostojnosti pri higienskih navadah in pri skrbi za zdravje.

 

Načela predšolske vzgoje (Kurikulum za vrtce)

Za uspešno uresničevanje ciljev mora predšolska vzgoja potekati po sledečih načelih:

  • odprtost kurikuluma, avtonomnost in strokovnost,
  • uravnoteženost med kurikulumom in otrokovimi razvojnimi značilnostmi,
  • demokratičnost in pluralnost (različni pristopi, modeli in oblike dela),
  • razvojno- procesni pristop,
  • aktivno učenje in zagotavljanje različnih možnosti izražanja.

 

 

Za vzgojo predšolskih otrok s posebnimi potrebami so poleg vseh načel, navedenih v Kurikulumu za vrtce pomembna še:

  • načelo pravočasne usmeritve v ustrezen program,
  • načelo interdisciplinarnosti,
  • načelo integracije/inkluzije,
  • načelo individualizacije,
  • načelo celovitosti,
  • načelo kontinuiranosti programov.

 

(Skupno 930 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost