Splošni cilji predšolske vzgoje v vrtcu (4. člen Zakona o vrtcih):
- razvijanje sposobnosti razumevanja in sprejemanja sebe in drugih,
- razvijanje sposobnosti za dogovarjanje, upoštevanje različnosti in sodelovanje v skupinah,
- razvijanje sposobnosti prepoznavanja čustev in spodbujanje čustvenega doživljanja in izražanja,
- negovanje radovednosti, raziskovalnega duha, domišljije in intuicije ter razvijanje neodvisnega mišljenja,
- spodbujanje jezikovnega razvoja za učinkovito in ustvarjalno uporabo govora, kasneje pa tudi branja in pisanja,
- spodbujanje doživljanja umetniških del in umetniškega izražanja,
- posredovanje znanj z različnih področij znanosti in iz vsakodnevnega življenja,
- spodbujanje telesnega in gibalnega razvoja in
- razvijanje samostojnosti pri higienskih navadah in pri skrbi za zdravje.
Načela predšolske vzgoje (Kurikulum za vrtce)
Za uspešno uresničevanje ciljev mora predšolska vzgoja potekati po sledečih načelih:
- odprtost kurikuluma, avtonomnost in strokovnost,
- uravnoteženost med kurikulumom in otrokovimi razvojnimi značilnostmi,
- demokratičnost in pluralnost (različni pristopi, modeli in oblike dela),
- razvojno- procesni pristop,
- aktivno učenje in zagotavljanje različnih možnosti izražanja.
Za vzgojo predšolskih otrok s posebnimi potrebami so poleg vseh načel, navedenih v Kurikulumu za vrtce pomembna še:
- načelo pravočasne usmeritve v ustrezen program,
- načelo interdisciplinarnosti,
- načelo integracije/inkluzije,
- načelo individualizacije,
- načelo celovitosti,
- načelo kontinuiranosti programov.